Ammattijärjestäjän työpäivä - mitä asiakkaan luona tapahtuu

Ammatti­järjestäjän työpäivä - mitä asiakkaan luona tapahtuu


Kiinnostaako sinua, millainen on Tavaravalmentajan työpäivä? Oletko miettinyt ammattijärjestäjän palkkaamista, mutta et ole varma, mitä se tarkoittaa? Mitä tapahtuu, kun kutsuu ammattijärjestäjän kotiinsa? Millaisia kokemuksia ja palautetta asiakkailta tulee?

Kaikki alkaa yhteydenotosta, jota seuraa kartoituskäynti tai joissain tapauksissa tutustuminen etänä. Varsinainen järjestelykäynti tai -käynnit toteutetaan kartoituskäynnin perusteella tehdyn suunnitelman mukaan. Blogin lopusta löydät asiakkaiden kokemuksia.

Yhteydenotto on isoin askel

Kun yhteydenottamisen kynnys on ylitetty, suurin askel on jo otettu! Kaikki lähtee siitä, että rohkenee täyttää yhteydenottolomakkeen tai laittaa suoraan sähköpostia tai viestin somessa tai soittaa.

Palveluihini saa myös lahjakortteja - osta ystävälle tai pyydä lahjaksi itselle!
Tutustu tarkemmin tästä.

Kun saan viestin tai puhelun asiakkaalta, joka toivoo järjestelyapua, sovimme ensin ajan maksuttomalle kartoituskäynnille. Tällä käynnillä tutustumme ja pääset näyttämään järjesteltävän tilan ja kertomaan sen haasteista sekä toiveistasi järjestelyn suhteen.

Kun tavoite on selvä, varaamme ajan järjestelykäynnille. Kartoituskäynnin perusteella teen suunnitelman siitä, kuinka homma toteutetaan.


Kuvan kohteessa tavoitteeksi määriteltiin tehdä kahdessa tunnissa yhdessä niin paljon kuin mahdollista, että asiakas pystyisi jatkamaan itse urakan loppuun. Yksin aloittaminen tuntui ylitsepääsemättömältä, koska tavaramäärä oli valtava. (Kuvat julkaisen aina asiakkaan erillisellä luvalla.)

Järjestelykäynti

1. Järjestelykäynnin alussa tyhjennämme järjesteltävän tilan. Usein se tarkoittaa sitä, että kannamme tavaraa varastosta tai vaatehuoneesta "väljemmille vesille" eli esimerkiksi olohuoneeseen.

2. Tavarat lajitellaan loogisesti eli laitetaan samankaltaiset asiat yhteen. Näin hahmottuu, kuinka paljon mitäkin on ja on helpompi arvioida, onko jotakin tietynlaista tavaraa tai vaatetta liikaa.

3. Teet päätöksiä siitä, mistä luovut ja mikä jää. Tuen ja autan sinua päätöksenteossa, mutta en koskaan päätä asiakkaan puolesta! Ammattijärjestäjän tehtävä on toimia prosessia tukevana valmentajana.

4. Jäljelle jäävät tavarat sijoitellaan mahdollisimman helppokäyttöisesti. Keskustelujen lomassa selviää, mitkä ovat parhaat paikat millekin tavaralle. Se riippuu siitä, miten tilaa käytetään ja minkälaista tavaraa siellä säilytetään.

5. Saat vinkkejä järjestyksen ylläpitoon ja tarvittaessa vien turhat tavarat mukanani kierrätykseen tai kaatopaikalle. Kokonaisvaltaisen palvelun tarkoitus on, että saat tilan pysyvästi haltuun. Joensuun seudulla kierrätykseen kuljetus lisää työaikaani usein vain 15-30 minuuttia, joten se on suosittu lisäpalvelu, jonka avulla pääset välittömästi eroon turhasta.


Muutoskuva 2 h jälkeen. Mukaani lähti 4-5 säkillistä turhaa tavaraa ja asiakkaalle jäi huojentunut olo ja tunne siitä, että hän saa jatkettua homman itse loppuun.

Asiakkaiden kokemuksia

Ammattijärjestäjän näkökulmasta parasta tässä työssä on se, että asiakas pääsee välittömästi nauttimaan sujuvammasta arjesta ja ilon näkee asiakkaan kasvoilta!

Tavaravalmentajan järjestelyavusta tulleita asiakaspalautteita:

"Lähes kaksi vuotta varastohuoneena toiminut huone oli painanut mieltä ja sitä oli pyöritelty sun mitenpäin, sillä sen pitää toimittaa monta tarkoitusta yhtäaikaa. Tärkeimpänä niistä olla pienen oma huone. Teki hyvää antaa omat ajatukset ja ideat toiselle, kuka tekee tätä ammatikseen ja häneltä löytyikin ratkaisuja, joita ei ollut itse vielä ajatellutkaan." N. A.

"Ei oo enää sellainen olo, että hukun tänne tavaraan ja että pitäis ostaa lisää säilytyskalusteita! Tavarat löytyy helposti, näkee mitä missäkin on ja lapsikin tietää nyt tavaroiden paikat." Lue lisää: Case Timo & reumasairaus

"Lapsiperheen arjessa tuntuu, ettei koskaan ole aikaa järjestellä. Hommat sujui tosi rivakasti ja palvelu oli ammattitaitoista!" A. A.

Ota ensimmäinen askel!

Varaa maksuton tutustumisaika →

Tiesithän, että minulta saa myös etäapua:

Lue lisää Etäavusta →

Tavaravalmentajana olen tukena matkallasi kohti sujuvampaa arkea!

Sanna Koskinen

Ps. Tervetuloa seuraamaan Tavaravalmentajaa Instagramissa ja Facebookissa!