Modernin ammattijärjestäjän koulutus

MODERNI AMMATTI­JÄRJESTÄJÄ­KOULUTUS
Sinulle, joka haluat ammattijärjestäjäksi ja Järjestelykonsultiksi®

Rakastatko järjestelyä? Haluaisitko asiantuntijaksi, joka tukee luopumisessa, auttaa hyvän järjestyksen luomisessa ja osaa tarvittaessa viimeistellä lopputuloksen esteettisesti?

Tule mukaan Järjestelyakatemiaan ja kouluttaudu moderniksi ammattijärjestäjäksi!

Järjestelyakatemian modernista ammattijärjestäjäkoulutuksesta saat

- vankan teoriapohjan järjestelystä ja luopumisessa tukemisessa
- tietotaitoa erilaisten asiakkaiden kohtaamiseen
- ammattitaitoa auttaa asiakasta oli kyseessä sitten tavaran karsiminen, toimivan järjestyksen luominen tai tilan esteettinen viimeistely

- selkeän toimintasuunnitelman, jolla löydät ensimmäiset asiakkaat
- varmuutta itselle luontevaan tapaan markkinoida ja myydä

- todistuksen Professional Organizer -tason ammattijärjestäjäksi valmistumisesta
- tietosi Järjestelyakatemian sivuille vähintään vuodeksi päättäjäisten jälkeen
- käyttöösi Järjestelykonsultti®-tittelin ja logon, jotka ovat yksinomaan Järjestelyakatemian myöntämät erottautumistekijät.


Koulutus sopii sekä yrittäjiksi tähtääville että henkilöille, jotka haluavat tehdä järjestelytöitä sivutoimisesti. Erityisesti sosiaali- ja terveysalalla koulutus antaa valmiuksia hyödyntää opintoja myös nykyisen työn tekemisessä. Valmistuneita on kuitenkin erittäin erilaisista taustoista: sisustussuunnittelijoista toimistotyöntekijöihin ja opettajista myyntityötä tekeviin.

Järjestelyakatemiasta valmistuttuasi voit hakea Suomen ammattijärjestäjät ry:n jäseneksi. 

Kouluttajat

Kaikilla Järjestelyakatemian ammattijärjestäjinä toimivilla kouluttajilla on Professional Organizer -pätevyys ja kokemusta asiakastyöstä.

Modernin ammattijärjestäjäkoulutuksen järjestää Tavaravalmentaja® Sanna Koskinen (kuvassa vasemmalla), vuonna 2018 valmistunut Professional Organizer. Kokemusta on kertynyt satoja tunteja niin vertaisten ruuhkavuosia elävien auttamisesta kuin iäkkäämpien asiakkaiden haasteiden parista sekä yhteistyöstä paikallisen sosiaalityön kanssa.

Toinen pääkouluttaja Emma Lahdensuu/ Piilovoima (kuvassa oikealla) on sekä ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja että ammattijärjestäjä.


Muita kouluttajia ovat
- KonMari konsultti ja ammattijärjestäjä Jarna Papinniemi/ Ilonneliving (kuvassa vasemmalla)
- digimarkkinoinnin ammattilainen Mirka Helander (kuva oikealla)



- opettaja ja ammattijärjestäjä Saara Kiviluoto/ kevytyrittäjä (kuvassa vasemmalla)
- ammattijärjestäjä ja yrittäjä Mari Shrestha/ Toimiva järjestys (kuvassa oikealla)


Koulutuksen sisältö

Koulutusosiot ovat
1. Orientoituminen
2. Asiakastyön perusteet (mukana Emma: Ratkaisukeskeisyys asiakastyössä)
3. Erilaiset metodit (mukana Jarna: Järjestyksen viimeistely)
4. Asiakasymmärryksen syventäminen (mukana Emma: Nepsy-asiakkaan kanssa työskentely)
5. Omannäköinen markkinointi (mukana Mirka: Instagram haltuun)
6. Osaaminen tuloiksi (mukana Saara: Ammattijärjestäjä kevytyrittäjänä & Mari: Ammattijärjestäjä yrittäjänä)
7. Valmiina asiakastyöhön
+ Asiakastyöt ja henkilökohtainen toimintasuunnitelma

Koulutuksen hyväksytysti suorittaminen edellyttää asiakastöistä tehtävien reflektointien palauttamista sekä oman toimintasuunnitelman laatimisen. Näiden tekemiseen saat tarkat ohjeet koulutuksessa.

Koulutuksessa opit
- erilaisia järjestelytekniikoita, joita osaat soveltaa tilannekohtaisesti
- ymmärtämään asiakkaiden tarpeita syvällisesti
- miten erottautua muista ammattijärjestäjistä ja kuinka tuoda osaamista esiin
- miten markkinoida ja saada asiakkaita itsellesi luontevalla tavalla.


Koulutuksen toteutus ja aikataulu

Koulutus toteutetaan etänä Zoomilla. Voit siis osallistua koulutukseen paikkakunnasta riippumatta.

Koulutuspäivistä tulee tallenteet, mikäli olet jostain syystä estynyt pääsemään tietylle kerralle. Tallenteet ovat katsottavissa rajoitetun ajan.

Tapaamiskerrat ovat sunnuntaisin klo 12-18, sisältäen kaksi taukoa. Tapaamiskertojen välissä on 2-4 viikkoa aikaa tehdä tehtäviä. Poikkeuksena aloituskerta, jonka jälkeen jatketaan jo viikon päästä.

Seuraavat koulutukset toteutuvat keväällä ja syksyllä 2025. Syksyn aikataulut täsmentyvät kevään aikana.

Kevään 2025 aikataulu

Tammikuu:
- saat koulutuksen ennakkotehtävät
- pääset mukaan WhatsApp-ryhmään, jossa ovat mukana kurssikaverisi sekä kouluttajat Sanna ja Emma

Su 9.2. klo 12-18 Orientoituminen
Su 16.2. klo 12-18 Asiakastyön perusteet

Su 9.3. klo 12-18 Erilaiset metodit
Su 30.3. klo 12-18 Asiakasymmärryksen syventäminen

Su 27.4. klo 12-18 Omannäköinen markkinointi

Su 18.5. klo 12-18 Osaaminen tuloiksi

Su 1.6. klo 12-18 Valmiina asiakastyöhön

Muutokset mahdollisia, mikäli jotain ylivoimaisia esteitä (kuten kouluttajien sairastuminen) ilmaantuisi.

Jos olet pohtinut kouluttautumista, lähetä hakemus. Haastattelun tarkoitus on selvittää puolin ja toisin, onko tämä juuri sinulle sopiva koulutus.

Koulutus on mahdollista toteuttaa työssäkäynnin ohessa ja virallinen valmistuminen tapahtuu yksilöllisesti sitä mukaa, kun asiakastyöt ja oma toimintasuunnitelma on tehty.


Ammattijärjestäjä­koulutukseen hakeminen ja hinta

Koulutukseen haetaan vapaamuotoisella hakemuksella, jossa kerrot
- nimesi ja puhelinnumerosi
- omasta taustasi
- miksi haluat ammattijärjestäjäksi.

Lähetä hakemuksesi jarjestelyakatemia(a)gmail.com otsikolla "Hakemus koulutukseen".

Kevään 2025 haku on auki 2-8.12.2024.

Liittymällä tälle postituslistalle, saat ensimmäisenä tietoa tulevista koulutuksista. Tietoa seuraavasta koulutuksesta päivitetään tälle nettisivulle kevään 2025 aikana.

Huom! Hakemuksen lähettäminen ei sido sinua paikan vastaanottamiseen. Seuraavassa vaiheessa sovitaan haastattelusta, jossa selvitetään puolin ja toisin, olisiko tämä oikea koulutus juuri sinulle.

Hakijat haastatellaan ja valinnasta ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Koulutuksen hinta on 1 490 € (sis. ALV:n 25,5 %). Hyväksytyksi tulemisen jälkeen tulee maksaa varausmaksu 390 €. Loppuosan 1 100 € voi maksaa yhdessä, kahdessa tai neljässä erässä. Neljään jakaen hintaa jää 275 €/ erä. Laskutuslisä 5 €.

Ota rohkeasti yhteyttä, mikäli haluat kysyä jotain lisää! Viestiä voit laittaa myös Järjestelyakatemian Instagramin kautta.


Valmistuneiden palautteita koulutuksesta


"Koulutus on ollut todella monipuolinen. Se on ollut innostava ja laaja.
Kurssipäiviin on ollut helppo osallistua, koska ne ovat olleet säännöllisesti samaan aikaan eikä mitenkään sinne tänne ripotellen. Vierailevat luennoitsijat olivat hyvä lisä, vaikka Sanna sinullakin on paljon osaamista asioista. Välillä vierailija on myös rytmittänyt hyvin kurssikertoja. Luentomateriaalit ovat olleet tosi kattavia ja niihin tulee varmasti palattua myös myöhemmin. Ammattijärjestäjä ja itsejärjestämisestä on kohtuullisesti tietoa saatavilla, mutta koulutuksesta sai hyviä käytännön vinkkejä, mitä ei mistään muualta varmasti voi edes oppia." - Iina

"Tiesin, että aihe on mielenkiintoinen ja uskoin saavani siitä lisävälineitä työhöni ja yritykseeni mutta minulla ei ollut aavistustakaan, miten monella tavalla se asiassa auttoi! Järjestely on niin paljon muutakin, kuin tavaroiden asettamista järkeville paikoille. Se on mahdollisuus ajatella omaa elämäänsä, rutiinejaan, omaa ajankäyttöään, arvojaan. Se mahdollistaa keskittymisen niihin asioihin mitkä ovat juuri itselle tärkeitä. Koen saaneeni asiakastyöhön välineitä mutta myös inspiraatiota ja ratkaisukeskeisyyttä omaan elämääni." - nepsyvalmentaja Heini

"Koulutus vastasi odotuksiani – ja enemmänkin. Pidin koulutuksen syvällisyydestä ja monipuolisuudesta. Sisällöt olivat herkullisen monipuolia, luentomateriaalit visuaalisesti selkeitä ja kauniita. Pidin tärkeänä, että pureuduttiin erilaisiin asiakasryhmiin, ja asioihin, mitkä voivat olla taustalla vaikuttamassa ongelmien kasaantumiseen. Asiakaskäynneille oli hyvin valmistautunut olo mennä, kun koulutuksessa oli jo käsitelty esiin mahdollisesti tulevia ongelmatilanteita, ja miten niistä päästä eteenpäin. Yrittäjyysteema oli todella tärkeä sisältöineen, sillä itselläni ei ole kokemusta yrittäjänä toimimisesta. Oli mukava, kun mukaan oli saatu vierailevia kouluttajia. Erityisesti Marin vierailu ja tarina jäi mieleen." - Niina


Järjestelyakatemian perustaja

Olen vuonna 2018 valmistunut Professional Organizer ja Suomen ammattijärjestäjät ry:n jäsen. Olen saanut laajan kuvan ammattijärjestäjän työstä konkreettisten järjestelykäyntien ja etäkonsultointien myötä. Lisäksi olen tuottanut sisältöä niin blogiartikkeleiden ja podcastien kuin maksullisten webinaarien ja Koti järjestykseen e-oppaan myötä. Oman syvyytensä ammattitaitoon tuo alusta asti tekemäni yhteistyö paikallisen sosiaalityön kanssa - olen siis kohdannut useita äärimmäisen täysiä koteja ja niiden asukkaita.

Vuodesta 2021 olen ollut mukana kouluttamassa uusia Professional Organizer -tason ammattijärjestäjiä ja Järjestelyakatemia syntyikin halusta tarjota täsmällistä lisäkoulutusta ammattijärjestäjille. Olen vuosien saatossa ostanut ja käynyt useita lisäkoulutuksia mm. markkinointiin liittyen. Haluan tarjota kaiken kertyneen tietotaidon ikään kuin valmiiksi suodatettuna täsmällisesti uusille ammattijärjestäjille ajatuksella "näin olisin tehnyt itse, jos olisin heti tiennyt nämä asiat".

Ota rohkeasti yhteyttä, mikäli haluat kysyä jotain lisää!


Sanna Koskinen